Na een grondige inspectiebeurt bleken er een aantal zaken gerepareerd te moeten worden;
-Kruiskoppelingen 3x (bij slijtage gaat dit ratelen onder de auto)
-Spoorstangkogel (speling ,waardoor rechtdoorrijden lastig wordt en de uitlijning niet meer klopt)
-Remklauw (1 van de 4 remcilinders in de klauw blijft hangen, hitte en dus slijtage als gevolg)
-Luchtslang carter (rubber is droog geworden en gebarsten)
-Speling op de voorwielen (viel gemakkelijk af te stellen met de wielmoer in het midden)
Ik was een beetje angstig dat we aanzienlijk meer problemen zouden vinden bij het kijken naar het chassis maar dat viel opvallend genoeg heel erg mee. Er zit een heel klein beetje oppervlakkige roest op de chassisbalken, plekjes hier en daar gelukkig niet overal, die met wat RX5 opgelost kan worden. De rest even menemen met insmeren kan natuurlijk geen kwaad en zeker niet mer de winter voor de deur. De voorpijp van de uitlaat en dat stuk er net achter moeten volgend jaar ergens vervangen worden maar die redden het de winter, en hopelijk de APK ook, nog wel even. Het lijkt er verder op dat de auto wat olie lekt onderaan de motor maar dat is niet aan de pijlstok af te zien. Op dit moment lijkt het niet te ernstig maar zoals je op de fot hieronder kan zien lijkt het wel een aandachtspuntje voor volgend jaar. Nu helpt de olie ook roest voorkomen. Overigens mag een oude auto ook best wel een beetje "zweten"!
Goed, hier nog een paar plaatjes van onze bevindingen.
Spoorstangkogel Rv moet vervangen worden, teveel speling.
Beetje olie hier en daar hielp in ieder geval de roest te voorkomen.
Remklauw Rv met de vastzittende remcilinder rechts onderin.
Beetje olie hier en daar hielp in ieder geval de roest te voorkomen.
Remklauw Rv met de vastzittende remcilinder rechts onderin.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten